divendres, d’abril 28, 2006

TORNA FORMIGUER. HO CELEBRAREM AMB EXPOSICIÓ I CONCERT A LA QUECA


Amb motiu del resorgiment del col·lectiu FORMIGUER que va mantindre el lloc que ens va vore neixer i creixer com a grup, col·laborem en un acte de reapropiació de la seva identitat formiguera (ara de manera clarament desvinculada del que va ser el seu espai) que, algunes persones sense escrúpols estan tractant il·legítimament de rentabilitzar.
Formiguer va ser i continuarà sent un projecte propi del col·lectiu que el va crear, i per aixó celebrarem la seva tornada.
us animem a que ens acompanyeu. Tindrem exposició, musiqueta i piscolabis

Concentració Abril 2006









Amb la concentració d'abril, entrem a la recta final d'aquesta temporada, que interrompirem per l'estiu.

Lamentablement, l'increment constant de mortes, agredides i dones violentades de les més variadaes maneres fan necessari que continuem eixint al carrer per tal que ningú s'oblide.
El nostre homenatge/denuncia mensual ens ajuda a recordar que queda molta lluita per davant.

PAELLETA DE FAENA











Ací teniu una mostra del que va ser la paella que Dones de Negre vam fer a Les alqueries de Santa Bárbara passat 22 d'abril.
Com sempre, vam tindre una agradable jornada de trobada y faena, que en aquesta ocassió es va centrar en l'informació de la trobada de Sevilla, preparatoria de la trobada internacional de 2007 a València, la informació general de les futures accions i, necessariament en la preparació de la vigilia corresponent als messos que venen.

dilluns, d’abril 10, 2006

DdN-Cs al CP Pintor Sorolla de Les Alqueries

Bo. Tornem a l'escola. Aquesta vegada amb grups un poquet més majors (1er i 2n d'ESO i 3er cicle de primària. L'experiència promet. Segur que nosaltres gaudirem molt. Ja ho hem fet avui i ho farem fins dimecres, quan farem la cloenda de la nostra intervenció amb la vigília al pati de l'Escola, on es mostraran les pancartes dels grups amb els que hem treballat.

Continuarem contant-vos conforme anirem fent. Pel moment, ací teniu una mostra del que ha passat.

dijous, de març 30, 2006

CONCETRACIÓ 29 DE MARÇ 2006

Tot i que no podiem estar totes presents, podem estar contentes amb la resposta a la convocatòria.
Ja sabeu. No vivim a la ciutat més movilitzada del món.
En qualsevol cas, un altre mes hem estat ahí per tal de insistir en el nostre rebuig a la violència i en especial a la violència contra les dones, portant amb nosaltres la presència de les dones mortes per violència de génere des de que va començar l'any 2006.
Agraim profundament la presència de totes les persones que van estar a la plaça i us emplaçem a acompanyar-nos l'any que ve.

dijous, de març 09, 2006

UN BON 8 DE MARÇ













Aiuxí vam passar la vesprada del nostre dia internacional. Acompanyades per la gent estimada, amb el caràcter festiu de la música i la xocolatada i mostrant el treball que havien fet els alumnes del centres de secundària de Castelló que van participar.
La convocatòria va ser un èxit en quant a assistència, encara i tot que no disposavem de permís per montar res al carrer, però sobre tot, ho va ser per el bon ambient de la mateixa.

dimarts, de febrer 28, 2006

PAELLETA DE GERMANOR DONES EN LLUITA.DONES DE NEGRE CASTELLO A COSTUR

















Després de diverses col·laboracions i donat que hem comprovat la nostra sintonia, Dones de Nagre de Castelló i Dones en Lluita ens he vist per un moment lúdic de coneixement i reconeixement.
Vam tindre el gran plaer de gaudir d'un preciós dia al Mas d'Avall (Costur).
Vam parlar molt del que feem i, amb records especials del nostre treball per al projecte "spectres de femmes" (Algèria 2004), que va ser el nostre primer pretext per aunar esforços, coneixements, experiències... i, sobre tot, desitjos de trasformació social.
La deliciosa jornada va concloure amb noves propostes concretes de col·laboració i un dolç regustet per la trobada.

Dones de Negre en Castelló i Dones en Lluita commomorem conjuntament el 8 de març


La constant desigualtat a la que han estat sotmeses les dones al llarg de la història és un fet tan greu que van fer necessari fa ja molts anys la conmemoriació, cada del DIA INTERNACIONAL DEL DRETS DE LA DONA (ONU, amb ocassió de la celebració al 1975 de l’any Internacional de la dona)
Es considera com a referent històric el 8 de març de 1908, en que les treballadores d’una fàbrica tèxtil de Nova York es declararen en vaga per protestar per les seves condicions insoportables de treball. El patró no va acceptar la vaga i les treballadores van ocupar la fàbrica. El patró va tancar totes les portes I va fer foc a la fàbrica.
Les 129 dones que hi eren allí'ed, van morir cremades.
Quan es va celebrar el primer Dia Internacional de la Dona al 1911, més d’ un milió de dones va participar públicament en ell. A més del dret al vot, demanaven el dret al treball, a l’ensenyament vocacional I el fi de la discriminació al treball.
Avui es considera una jornada de lluita feminsita arreu del món.
Nosaltres, aquest dia volem retre necessari homenatge a totes les dones, a cada una de elles, a les que ja no hi son pero van deixar la seva impremta a la nostra historia, i també a aquelles amb les que convivim cada dia. A les que ens cuiden. A les que cuidem (o no). A les que ens ensenyen y ens acompanyen. A les que ens conforten i desconforten. A les que estimem molt i a les que no tant. A les que treballen a casa i les que ho fan també fora de casa. A les que ens fan sentir, riure, plorar. A aquelles amb les que juguem i aquelles en les que compartim.
Volem dedicar aquest 8 de març a totes i cada una de les dones del nostre món
Al projecte participen diferents centre de secundària de castelló.
Começarem amb una expossició el dia 8 de març a la plaça del mercat, acompanyada d’una xocolatada popular i altres activitats complementàries.
Despés serà traslladada al casal Jaume I de castelló (fins al 16/17 de març) i posteriorment es pot expossar en uns altres llocs i, obviament, als pròpis centres educatius que han col·laborat.
Us esperem pues el dia 8 de març a la plaça del mercat (19h)

dijous, de febrer 23, 2006

CONCENTRACIO DdN-Cs 22 de FEBRER de 2006



Des de la darrera concentració hem tingut que augmentar dolorosament la llista de mortes com a conseqüència de la violència de génere a l'estat espanyol. També sembla que a la resta del món la violència masclista segueix fent de la vida de les dones una experència perillosa i dolorosa.
Afortundament, a la nostra ciutat, caracteritzada per la seva manca de movilització social, vam contar amb la presència de algunes persones que, amb nosaltres volien dir PROU.
La gent passa al nostre costat, i alguna es para a preguntar, comentar i llegir les nostres pancartes. Aixó és una bona cosa. Pot ser s'animen a afegir-se a nosaltres.
Llàstima que ens va ploure i molt del material que portavem va tindre que quedar a les bolses, però, esperem que a la propera puguem mostrar-lo tot i ser, al menys, tanta gent com en aquesta o, per què no, molta més.

dimecres, de febrer 15, 2006

I TROBADA PREPARATORIA VALENCIA 2007



El cap de setmana passat (11 i 12 de febrer) Dones de Negre de Castelló vam tindre el plaer de conèixer personalment als altres grups de Dones de Negre de l'Estat Espanyol.
El motiu de la trobada va ser començar a preparar la Trobada Internacional de dones de negre que es celebrarà l'agost de 2007 a València.
Vam debatre moltíssimes coses i el treball de preparació va quedar prou dibuixat. Ara ens queda desenvolupar tot el que es va decidir.
Per a dones de negre de Castelló va ser realment important el poder trobar-nos personalment amb els altres grups que existeixen a l'Estat i apropar-nos a la forma de treball que cada un d'ells desenvolupa.
A més de treballar en la preparació de València 2007, es va fer patent la necessitat de conèixer-nos millor per tal de poder desenvolupar tota la energia que es va vore que tenim. Hi ha moltes ganes de reforçar la xarxa, i aixó sembla molt interessant per als grups en general.
Per aixó es va convocar una trobada estatal a Mallorca per a juny de 2006.
Bo. Fins que arribe juny, continuarem treballant virtualment lligades.

dilluns, de gener 30, 2006

Concentració día 25 de Gener de 2006

















Dones de Negre Castelló seguim concentrant-nos en la Plaça de la Pau, a les 8 de la tarda tots els últims dimecres de cada mes, per a posar de manifest la nostra repulsa al militarisme i la violència sexista, així com a qualsevol acte de violència en qualsevol de les seves manifestacions.
Ens concentrem am roba negra (com a mostra de dol), solem preparar pancartes, cartells, ciris, etc..

dimecres, de desembre 14, 2005

Alger Records gràfics d'un viatge de Dones de Negre Castelló




Aquí estem al Institut Superior de Formació Professional d'Alger.
Hem anat un grup, ara s'anomena: grup "ad hoc" i som totes de Castelló meyns una de València. Hem sortit d'unes reunions periodiques al Formiguer. Espai que ara ha desaparegut.
Aquest es el taller sobre la violència que realitzem amb tots els grups del event:
Tunisia,
Algeria,
Italia
I nosaltres que representem Espanya.
Totes i tots fem part dels països de la Mediterrània.
Al carrer esta plovent i es mes fosc que en Espanya, quant sortim al carrer sempre anem en persones de l'organització: Espectre des femmes. Febrer de 2005.
Vita

diumenge, de desembre 11, 2005

ENS ANEM AL COLE




El proper divendres comencem, per segona vegada, una nova experiència amb xiquets i xiquetes de la nostra ciutat (al CP Soler i Godes de Castelló), per tal de donar a conèixer la nostra activitat i el nostre poscionament, al temps que provocar efímers espais de reflexió al voltant de la violència, la pau, les relacions de génere i altre qüestions com la lluita col·lectiva, la participació, la responsabilitat.
L'experiència de l'any passat (al CP Censal de Castelló) ens va ser realment grata. No sols per la satisfacció derivada de la implicació, la creativitat i la comprensió manifestada pels xiquets i xiquetes de tota l'escola. Ho va ser tambè en tant que experiència clarament enriquidora per tothom que varem participar.

dimecres, de novembre 30, 2005

Dones de Negre en Castelló



Dones de Negre de Castelló (DdN-Cs) som un col·lectiu de dones que formem part de la xarxa Dones de Negre que, com a dones, rebutgem públicament qualsevol tipus de violència.

Dones de Negre és una xarxa internacional de dones, flexible i descentralitzada, feminista, amb una filosofia comuna contra el militarisme i la violència i que, amb les peculiaritats locals, utilitzem a tot el món un mateix estil de manifestacions silencioses i treballem local i globalment per la Pau.

Com a xarxa, no estem estructurades de forma jeràrquica. Intercanviem informació, ens recolzem mútuament en les nostres necessitats i actuacions, i, totes, ens reunim en dies acordats per fer concentracions de dol per la pau en les places públiques de les nostres ciutats, vestides amb robes negres.

El nostre silenci, es més bé una clamorosa crida, que vol posar de manifest l'absència de veu de les dones en la història, d'una banda, i el nostre rebuig a la violència. D’una altra, volem un món en Pau. No volem resignar-nos ni amagar-nos davant de l'estructuració patriarcal i militarista del món, tan injusta i cruel, on les dones son constantment violentades, ignorades, invisivilitzades, silenciades...

Per tot açò, DdN-Cs convoquem una concentració sota el lema "Ni una dona més" ací, a la Plaça de la Pau de Castelló, el darrer dimecres de cada mes, a les 8 del vespre. Com a referent per les nostres concentracions, prenem el dia 25 de novembre, dia internacional de la no violència contra les dones.

Amb les nostres acción públiques pretenem donar presència a les dones mortes al Estat espanyol per violència masclista, així com a totes aquelles altres dones que moren en tot el món i, com no, a les que, sense arribar a morir, pateixen cada dia, silenciosament (silenciadament), tot tipus de violència (guerres, pobreça extrema, violacions, acós...).
Des de Dones de Negre de Castelló volem animar a tothom a participar amb nosaltres d'aquestos moments d'expresió pública contra el militarisme, contra la violència sexista, contra la violència en qualsevol de les seves manifestacions. Diguem Prou. Un altre món és Possible. Podeu vindre amb robes negres (o de dol), veles, pancartes... o, simplement, vindre.