Dones de Negre és una xarxa internacional de dones, flexible i descentralitzada, feminista, amb una filosofia comuna contra el militarisme i la violència i que, amb les peculiaritats locals, utilitzem a tot el món un mateix estil d'acció pública i treballem local i globalment per la Pau.
divendres, d’abril 17, 2009
dimarts, d’abril 14, 2009
dilluns, de març 30, 2009
CONCENTRACIÓ MARÇ 2009
De nou ens hem vist a la plaça de la Pau per donar presència a les dones assassinades per la violència masclista al nostre entorn. De nou hem recordat en silenci a totes i cada una de elles, i també a aquelles que, com elles, pateixen en el seu dia a dia l'horror i la barbàrie de la violència pel fet de ser dones.
De nou la seva presència i el nostre silenci s'uneixen en una sola crida pel fi de la violència de gènere.
dilluns, de març 23, 2009
dilluns, de març 09, 2009
MEMÒRIA GRÀFICA 8 DE MARÇ
Ací teniu una mostra del que va ser la commemoració del 8 de març amb la Xarxa Feminista de la Plana
Va estar un dia preciós. Gràcies a totes i tots
http://www.flickr.com/photos/34976079@N08/sets/72157614947642841
Va estar un dia preciós. Gràcies a totes i tots
http://www.flickr.com/photos/34976079@N08/sets/72157614947642841
dilluns, de març 02, 2009
REFLEACCIÓ = REFLEXIÓ (pensament) + ACCIÓ (resultat de fer) ----- participa!!!!

Des de la Xarxa Feminista de la Plana us volem convidar a participar en aquesta activitat pensada per commemorar el 8 de març, enguany la temàtica central de la diada volta entorn a la crisi (llegir manifest). Pensem que és important la reflexió però també les accions i les solucions, és per això que proposem creativitat i sabers populars per fer-li front.
Aquest és el punt de partida per la refleacció.
Sabem el principi i el final però ens falta la trama; l’argumentació i el procés de creació és cosa de tots i totes.
La proposta que teniu entre les vostres mans, físiques o virtuals, té com a objectiu final la plasmació gràfica dels vostres pensaments, reflexions, desitjos, solucions,... entorn a la temàtica dalt esmentada. El resultat final es visualitzarà en forma de mural col•lectiu en una de les parets cedides ‘expressament’ pel Casal Popular.
Si encara no enteneu molt bé de que va açò, no patiu, continueu llegint per saber com fer-lo ...
- Reflexiona entorn la crisi des del pensament creatiu i els sabers populars.
- Actua plasmant els teus pensaments sobre el paper de manera visual, escrita, amb collage, fotomuntatge o altres tècniques en primícia.
- Vine a muntar-lo tot en forma de mural a la paret del casal, aportant idees i mà d’obra (la data del mural encara no està confirmada, si ens deixeu el vostre mail us avisarem del gran dia).
Això és tot. Salut!
MANIFEST 8 DE MARÇ
Un any més volem compartir amb tots vosaltres la celebració del 8 de març ‘dia de la dona’; Pensem que l’actual crisi financera és només una manifestació d’una crisi més profunda, el fet que l’ésser humà des de fa temps mercantilitza tot el que pot: la natura, el treball, la cultura, els desitjos, el temps i fins i tot la pròpia vida. La veneració del poder, el control i l’acumulació sense límits ens ha portat a un despropòsit absurd que fins i tot podria ser còmic si no fora per la seva desmesurada violència i les seves tràgiques conseqüències.
Front a la situació actual d’augment incontrolat de l’atur, precarització del treball i de la vida, d’endeutament desmessurat i generalitzat… assistim a un obscè balafiament de recursos públics i privats (monetaris, ambientals, culturals, fins i tot humans) en favor d’un lamentable espectacle que prioritza l’aparença i la desmesura en lloc de les necessitats socials i culturals que podrien millorar les condicions de vida i convivència de la comunitat.
I tot això ens passa en un moment on hi ha una falta de sentit comunitari i de confiança en els nostres poders i sabers per generar alternatives de vida possibles, la qual cosa limita la nostra capacitat d’acció i interacció social.
La crisi i el seu sistema generador ens colpeja fort a totes i a tots, però ho fa especialment als col•lectius ja exclosos, precaritzats i invisibles del que les dones no sols constituïm un de molt nombrós, sinó que, a la llarga, hi formem part de cada un d’ells.
Què podem fer nosaltres contra tot aquest contrasentit?
REFLEXIONAR, IMAGINAR, CREAR I ACTUAR
Davant situacions difícils s’aguditza l’enginy i la creativitat, surt la re-acció front a l’acció no desitjada, i el pensament col•lectiu ha de prevaler sobre l’individual. Es fa necessari tornar a creure en un projecte comú i mobilitzar les societats cap a un futur possible.
I és per això que avui volem:
- Retornar el sentit original a la paraula economia, que inicialment va significar “administració ordenada dels béns d'una comunitat” és a dir el que fem les mestreses de casa, i per tant va estar vinculada a l’administració de la llar per a cobrir amb equilibri les necessitats quotidianes.
- Apel•lar a l’experiència històrica de les dones posant en marxa pràctiques col•lectives per a transitar més lleugerament els moments difícils, sobreviure i garantir la supervivència.
- Donar un salt endavant posant la nostra creativitat i els nostres sabers al servei de les alternatives, per tal d’articular pràctiques col•lectives de transformació social.
Com a dones i com a part de la comunitat, convidar-nos a totes i tots a eixir de la paràlisi i l’aïllament i a reclamar el que ens pertoca, agrupant-nos, organitzant-nos, aprenent i actuant juntes, per que existeixen altres maneres de relacionar-se, altres sistemes de treball i altres camins per gaudir de la vida.
Volem decidir sobre la nostra vida!!!
XARXA FEMINISTA DE LA PLANA
Front a la situació actual d’augment incontrolat de l’atur, precarització del treball i de la vida, d’endeutament desmessurat i generalitzat… assistim a un obscè balafiament de recursos públics i privats (monetaris, ambientals, culturals, fins i tot humans) en favor d’un lamentable espectacle que prioritza l’aparença i la desmesura en lloc de les necessitats socials i culturals que podrien millorar les condicions de vida i convivència de la comunitat.
I tot això ens passa en un moment on hi ha una falta de sentit comunitari i de confiança en els nostres poders i sabers per generar alternatives de vida possibles, la qual cosa limita la nostra capacitat d’acció i interacció social.
La crisi i el seu sistema generador ens colpeja fort a totes i a tots, però ho fa especialment als col•lectius ja exclosos, precaritzats i invisibles del que les dones no sols constituïm un de molt nombrós, sinó que, a la llarga, hi formem part de cada un d’ells.
Què podem fer nosaltres contra tot aquest contrasentit?
REFLEXIONAR, IMAGINAR, CREAR I ACTUAR
Davant situacions difícils s’aguditza l’enginy i la creativitat, surt la re-acció front a l’acció no desitjada, i el pensament col•lectiu ha de prevaler sobre l’individual. Es fa necessari tornar a creure en un projecte comú i mobilitzar les societats cap a un futur possible.
I és per això que avui volem:
- Retornar el sentit original a la paraula economia, que inicialment va significar “administració ordenada dels béns d'una comunitat” és a dir el que fem les mestreses de casa, i per tant va estar vinculada a l’administració de la llar per a cobrir amb equilibri les necessitats quotidianes.
- Apel•lar a l’experiència històrica de les dones posant en marxa pràctiques col•lectives per a transitar més lleugerament els moments difícils, sobreviure i garantir la supervivència.
- Donar un salt endavant posant la nostra creativitat i els nostres sabers al servei de les alternatives, per tal d’articular pràctiques col•lectives de transformació social.
Com a dones i com a part de la comunitat, convidar-nos a totes i tots a eixir de la paràlisi i l’aïllament i a reclamar el que ens pertoca, agrupant-nos, organitzant-nos, aprenent i actuant juntes, per que existeixen altres maneres de relacionar-se, altres sistemes de treball i altres camins per gaudir de la vida.
Volem decidir sobre la nostra vida!!!
XARXA FEMINISTA DE LA PLANA
dimecres, de febrer 25, 2009
Avui 25 de febrer de 2009
A les 20 hores en la plaça de la Pau de Castelló les Dones de Negre de Castelló
tornem al carrer i et convidem a participar en la representació que preparem
vestits i vestides de negre,per recordar que els drets de les dones són els drets humans i seguir defensant la pau dins i fora de casa, i al món.
Ja hi ha prou d'assassinats de dones, xiquets i xiquetes pels homes violents.
PROU VIOLÈNCIA CAP A LES DONES !!!
Avui encara hi ha violència a la casa, el lloc on la dona es pensa segura.
Però és al domicili compartit amb la parella on es produeixen la majoria
dels assassinats de dones per les seves parelles.
Ensenyant la nostra vergonya en societat, avancem per la igualtat!
Sabem que és per sentir-se poderós que l'home maltracta les dones.
DdN-Cs
dimecres, de febrer 04, 2009
DDN-CS CELEBRA EL DIA DE LA PAU AMB XIQUETS I XIQUETES DE 1ER DE PRIMÀRIA DEL CP BISBE CLIMENT
30 de Gener. DIA DE LA PAU. Dones de Negre de Castelló visita el CP Bisbe Climent de Castelló.
Convidades per la seva mestra, vam compartir el matí amb les xiquetes i xiquets de primer de primària.
Com sempre, el diàleg amb elles i ells sobre la violència i la pau, de la guerra i més enllà de la guerra , va ser molt interessant. Vam llegir un conte i dissenyar una pancarta amb la qual van fer la seva concentració en el pati de l'escola. Sempre resulta molt emocionant vore l'actitud de respecte d'aquestes personetes en aquestes activitats. El seu silenci i la música de fons es va convertir en una bonica crida a la pau. Gràcies per això i per aquesta agradable experiència.
dimecres, de gener 28, 2009
Manifest 28 Gener Dones de Negre Castelló
Avui estem ací a Castelló, a les 8 de la vesprada,
reunits a la plaça de la Pau,
dones i hòmens vestits de negre i en silenci, per dir que No a la Violència de Gènere a Castelló, al País Valencià i arreu del món.
En 2008 han estat 94 les dones assassinades a l’estat espanyol pels companys sentimentals, parelles o marits. I en el cas del País Valencià han estat 10 les dones assassinades.
Avui estem aquí també, per defensar la pau, especialment entre Israel i Palestina, lluitant per un espai per a cada nació. Dues nacions i tres religions enfrontades pel territori. Allí també hi ha les Women in Black d’Israel i Palestina que volen la pau, i que treballen colze a colze per denunciar la manipulació política i que l’origen d’aquesta darrera barbaritat a Gaza són les properes eleccions Israelianes.
Mentres que els polítics preparen les eleccions, van morint els xiquets i xiquetes Palestins i la població s’amuntega a l’espai més densament poblat del món: l’assentament de Gaza.
Recordem que Gaza, Ramala, Cisjordània, etc. ... són els territoris que han deixat els israelians als palestins, i són espais assetjats pels controls de policia (els famosos checkpoints) i pels murs de formigó de 8 metres d’alçada que divideixen pobles i comarques i els impedeixen la seua vida quotidiana. Accions com anar a l’escola, dur a un malalt a l’hospital o anar a la farmàcia són autèntiques aventures que mai no saben com acabaran.
Aquest és el manifest signat per les organitzacions de dones israelianes:
Nosaltres, integrants d’organitzacions de dones d’un ampli espectre polític, demanem la fi del bombardeig i d’altres formes de mort, i fem una crida immediata perquè comencen les negociacions i s’ature la guerra.
La dansa de la mort i la destrucció s’ha d’acabar. Exigim que la prolongació de la guerra no siga una opció, ni la violència una estratègia, ni la mort una alternativa.
La societat que volem és una societat en la qual tots els individus puguen tindre una vida amb seguretat personal, econòmica i social.
I volem també deixar clar que el cost més alt d’aquesta situació està sent pagat, com sempre, per les dones i d’altres sectors marginats a nivell geogràfic, econòmic, ètnic, social o cultural; els quals continuen sent exclosos dels debats de l’opinió pública i del discurs dominant.
Ara és el temps de les dones.
Nosaltres exigim que les paraules i les accions s’encaminen cap un altre llenguatge.
Ahoti-For Women in Israel, Anuar-Jewish and Arab Women Leadership, Artemis-Economic, Society for Women, Aswat-Palestinian Gay Women, Bat Shalom, Coalition of Women for Peace, Economic Empowerment for Women, Feminancy: College for Women’s Empowerment, Feminist Activist Group-Tel Aviv, International Women’s Commission: Israeli Branch, Isha L’Isha-Haifa Feminist Center, Itach: Womenn Lawyers for Social Justice, Kol Ha-Isha- Jerusalem Women’s Center, Mahut Center – Information, Guidance and Employment for Women, Shin Movement – Equal Representation for Women, Supportive Community – Women’s Business Development Center, TANDI – Movement of Democratic Women for Israel, Tmura: The Israeli antidiscrimination Legal Center, University against Harassment – Tel Aviv, Women and their bodies, Women’s Parliament, Women’s Spirit – Financial Independence for Women Victims of Violence.
Signen el manifest:
Dones de negre http://www.donesdenegrecs.blogspot.com/
http://www.mujeresdenegro.org/
Xarxa feminista de la Plana, dones en lluita, casal popular Castelló, Amnistia Internacional
Subscriure's a:
Missatges (Atom)









