Esta mañana Red Feminista Estatal de Organizaciones contra la Violencia
de género ha dado una rueda de prensa para hacer balance sobre la Ley
Integral contra la violencia de género en España y pedir a los partidos
que no se haga uso partidista de la misma.
La Red ha querido subrayar que el problema no es la Ley Integral sino el
boicot que está sufriendo la ley y la falta de aplicación en muchos
aspectos. En la rueda de prensa encontrareis información sobre algunos
de los temas más relevantes que denunciamos.
Dones de Negre és una xarxa internacional de dones, flexible i descentralitzada, feminista, amb una filosofia comuna contra el militarisme i la violència i que, amb les peculiaritats locals, utilitzem a tot el món un mateix estil d'acció pública i treballem local i globalment per la Pau.
divendres, de juny 29, 2007
dimecres, de maig 30, 2007
Concentración de mayo
EL 30 de mayo las mujeres de castellón salimos a la calle para recordar que la violencia ha de terminar en la sociedad de Castellón,
para recordar que mas de 100 mujeres mueren al año asesinadas por sus maridos o compañeros,
para recordar que este mes ha sido una mujer asesinada en Burriana.
Estamos en la calle para hacer visibles que somos ciudadanas que estamos activas contra la violencia.
HOY RECORDAMOS QUE EL DIA INTERNACIONAL de las mujeres CONTRA LA GUERRA ES EL DIA 24 de mayo.
para recordar que mas de 100 mujeres mueren al año asesinadas por sus maridos o compañeros,
para recordar que este mes ha sido una mujer asesinada en Burriana.
Estamos en la calle para hacer visibles que somos ciudadanas que estamos activas contra la violencia.
HOY RECORDAMOS QUE EL DIA INTERNACIONAL de las mujeres CONTRA LA GUERRA ES EL DIA 24 de mayo.
Paella de treball i trobada
El 19 de maig ens vam juntar a l'Emiliet, en les alqueries de Santa Bàrbara per menjar una paelleta i celebrar la primavera.
Ademés vam aprofitar per evaluar el 8 de març, parlar del XIV Encontre Internacional de Dones de Negre, que es farà a València a l'agost i preparar la concentració de maig.
Van vindre companyes de València.
Entre rises, vi, música, solet i arròs ens vam ficar al dia.
I després del dinar, passeig per la platja i un poc de teatre al carrer a Vila-real.
Concentració de abril
dijous, de novembre 23, 2006
dimecres, d’agost 30, 2006
DdN-Cs a la FAB
Hola companyes!
El passat 25 d'agost DdN-Cs junt amb Dones en lluita vam realitzar diferents activitats a la FAB (festa alternativa als bous) de Borriol. Aquesta vegada tampoc vam tindre molta sort amb els elements tecnològics i ja dubtem si hi ha cap tipus de complot contra aquesta germanor...hi haurà que investigar directament si està microsoft al darrere!!
Bromes a banda, la vesprada semblava molt bona...dones en lluita havien preparat una presentació del col.lectiu amb fotos i una xarradeta en torn al concepte de feminisme i la seua relació amb els moviments socials i dones de negre també portavem una presentació de la xarxa a nivell local i internacional, a més d'un taller artístic al voltant de la situació actual al Líban.
Però no sempre ix bé tot el que preparem, així que després de dues hores vam tindre que improvisar una taula redona i fer les presentacions a viva veu, el problema va ser que ja es va fer molt tard i encara es tenia que passar el documental de "Precarias a la Deriva" per tant el taller artístic no es va poder realitzar, queda pendent per l'any vinent!
Agraïm molt tot els esforços i el tracte rebut per part de l'organització.
Us animem a participar l'any que bé a la X FAB, si voleu més informació visiteu aquest lloc:
www.fab-borriol.org
El passat 25 d'agost DdN-Cs junt amb Dones en lluita vam realitzar diferents activitats a la FAB (festa alternativa als bous) de Borriol. Aquesta vegada tampoc vam tindre molta sort amb els elements tecnològics i ja dubtem si hi ha cap tipus de complot contra aquesta germanor...hi haurà que investigar directament si està microsoft al darrere!!
Bromes a banda, la vesprada semblava molt bona...dones en lluita havien preparat una presentació del col.lectiu amb fotos i una xarradeta en torn al concepte de feminisme i la seua relació amb els moviments socials i dones de negre també portavem una presentació de la xarxa a nivell local i internacional, a més d'un taller artístic al voltant de la situació actual al Líban.
Però no sempre ix bé tot el que preparem, així que després de dues hores vam tindre que improvisar una taula redona i fer les presentacions a viva veu, el problema va ser que ja es va fer molt tard i encara es tenia que passar el documental de "Precarias a la Deriva" per tant el taller artístic no es va poder realitzar, queda pendent per l'any vinent!
Agraïm molt tot els esforços i el tracte rebut per part de l'organització.
Us animem a participar l'any que bé a la X FAB, si voleu més informació visiteu aquest lloc:
www.fab-borriol.org
dilluns, d’agost 21, 2006
dones de negre-Cs

Hola, continuo anotando imagenes del viaje a Mallorca de las mujeres de negro del Estado Español. Esta es la piscina de can vent
Y esta es la família de can vent

dones de negre-Cs
dilluns, de juliol 31, 2006
Encuentro Estatal Mujeres de negro. Mallorca 9-10 de junio 2006.
Llegamos a Mallorca Mujeres de negro del Estado Español: Valencia, Madrid, Barcelona, Bilbao, Santander, Sevilla y Castellón. Nos acogen de una manera extraordinaria y nos llevan a un sitio precioso llamado Can Vent, las mujeres de negro de Mallorca
dissabte, de juny 17, 2006
FORO SOCIAL DE LA VALL D'UIXO




Com ja sabreu el passat dia 3 de juny es va celebrar el foro social a la vall, dones de negre també tenia el seu lloc en aquesta interessant cita.
Puntuals com rellotges a les 10 hores del matí montavem paraeta encara que gairebé no vam tindre molt de públic...però ja sabeu "lo important és participar"; després d'un bon esmorzaret amb les nostres companyes en lluita vam continuar les activitats per les zones habilitades: xarrades, documentals com "el efecto iguazu" que va passar el col.lectiu "en lluita" de sagunt, paraetes, exposicions,...
Després d'una bona paella vegetariana dones en lluita passaven la pel.lícula "la sal de la tierra" però els elements tecnològics es van ficar en contra dels dessitgos i no es va poder realitzar encara que mentre esperavem alguna solució es va generar un interessant col.loqui entorn al paper de la dona en determinats conflictes com la lluita de sintel, dins de determinats moviments socials i en general dins de la nostra societat.
I sense parar ni un minut ens vam anar directes a València....de mani.... podeu vore en la foto la quantitat de pancartes que es podien vore...esperem que es puga repetir una altra manifestació de compromis pel territori en tant d'exit com la darrera.
Continuarem informant....
dimarts, de maig 16, 2006
divendres, d’abril 28, 2006
TORNA FORMIGUER. HO CELEBRAREM AMB EXPOSICIÓ I CONCERT A LA QUECA

Amb motiu del resorgiment del col·lectiu FORMIGUER que va mantindre el lloc que ens va vore neixer i creixer com a grup, col·laborem en un acte de reapropiació de la seva identitat formiguera (ara de manera clarament desvinculada del que va ser el seu espai) que, algunes persones sense escrúpols estan tractant il·legítimament de rentabilitzar.
Formiguer va ser i continuarà sent un projecte propi del col·lectiu que el va crear, i per aixó celebrarem la seva tornada.
us animem a que ens acompanyeu. Tindrem exposició, musiqueta i piscolabis
Concentració Abril 2006


Amb la concentració d'abril, entrem a la recta final d'aquesta temporada, que interrompirem per l'estiu.
Lamentablement, l'increment constant de mortes, agredides i
dones violentades de les més variadaes maneres fan necessari que continuem eixint al carrer per tal que ningú s'oblide.El nostre homenatge/denuncia mensual ens ajuda a recordar que queda molta lluita per davant.
PAELLETA DE FAENA



Ací teniu una mostra del que va ser la paella que Dones de Negre vam fer a Les alqueries de Santa Bárbara passat 22 d'abril.
Com sempre, vam tindre una agradable jornada de trobada y faena, que en aquesta ocassió es va centrar en l'informació de la trobada de Sevilla, preparatoria de la trobada internacional de 2007 a València, la informació general de les futures accions i, necessariament en la preparació de la vigilia corresponent als messos que venen.
dilluns, d’abril 10, 2006
DdN-Cs al CP Pintor Sorolla de Les Alqueries
Bo. Tornem a l'escola. Aquesta vegada amb grups un poquet més majors (1er i 2n d'ESO i 3er cicle de primària.
L'experiència promet. Segur que nosaltres gaudirem molt. Ja ho hem fet avui i ho farem fins dimecres, quan farem la cloenda de la nostra intervenció amb la vigília al pati de l'Escola, on es mostraran les pancartes dels grups amb els que hem treballat.
Continuarem contant-vos conforme anirem fent. Pel moment, ací teniu una mostra del que ha passat.
dijous, de març 30, 2006
CONCETRACIÓ 29 DE MARÇ 2006
Tot i que no podiem estar totes presents, podem estar contentes amb la resposta a la convocatòria.


Ja sabeu. No vivim a la ciutat més movilitzada del món.
En qualsevol cas, un altre mes hem estat ahí per tal de insistir en el nostre rebuig a la violència i en especial a la violència contra les dones, portant amb nosaltres la presència de les dones mortes per violència de génere des de que va començar l'any 2006.
Agraim profundament la presència de totes les persones que van estar a la plaça i us emplaçem a acompanyar-nos l'any que ve.
En qualsevol cas, un altre mes hem estat ahí per tal de insistir en el nostre rebuig a la violència i en especial a la violència contra les dones, portant amb nosaltres la presència de les dones mortes per violència de génere des de que va començar l'any 2006.
Agraim profundament la presència de totes les persones que van estar a la plaça i us emplaçem a acompanyar-nos l'any que ve.


dijous, de març 09, 2006
UN BON 8 DE MARÇ




Aiuxí vam passar la vesprada del nostre dia internacional. Acompanyades per la gent estimada, amb el caràcter festiu de la música i la xocolatada i mostrant el treball que havien fet els alumnes del centres de secundària de Castelló que van participar.
La convocatòria va ser un èxit en quant a assistència, encara i tot que no disposavem de permís per montar res al carrer, però sobre tot, ho va ser per el bon ambient de la mateixa.
dimarts, de febrer 28, 2006
PAELLETA DE GERMANOR DONES EN LLUITA.DONES DE NEGRE CASTELLO A COSTUR




Després de diverses col·laboracions i donat que hem comprovat la nostra sintonia, Dones de Nagre de Castelló i Dones en Lluita ens he vist per un moment lúdic de coneixement i reconeixement.
Vam tindre el gran plaer de gaudir d'un preciós dia al Mas d'Avall (Costur).
Vam parlar molt del que feem i, amb records especials del nostre treball per al projecte "spectres de femmes" (Algèria 2004), que va ser el nostre primer pretext per aunar esforços, coneixements, experiències... i, sobre tot, desitjos de trasformació social.
La deliciosa jornada va concloure amb noves propostes concretes de col·laboració i un dolç regustet per la trobada.
Dones de Negre en Castelló i Dones en Lluita commomorem conjuntament el 8 de març

La constant desigualtat a la que han estat sotmeses les dones al llarg de la història és un fet tan greu que van fer necessari fa ja molts anys la conmemoriació, cada del DIA INTERNACIONAL DEL DRETS DE LA DONA (ONU, amb ocassió de la celebració al 1975 de l’any Internacional de la dona)
Es considera com a referent històric el 8 de març de 1908, en que les treballadores d’una fàbrica tèxtil de Nova York es declararen en vaga per protestar per les seves condicions insoportables de treball. El patró no va acceptar la vaga i les treballadores van ocupar la fàbrica. El patró va tancar totes les portes I va fer foc a la fàbrica.
Les 129 dones que hi eren allí'ed, van morir cremades.
Quan es va celebrar el primer Dia Internacional de la Dona al 1911, més d’ un milió de dones va participar públicament en ell. A més del dret al vot, demanaven el dret al treball, a l’ensenyament vocacional I el fi de la discriminació al treball.
Avui es considera una jornada de lluita feminsita arreu del món.
Nosaltres, aquest dia volem retre necessari homenatge a totes les dones, a cada una de elles, a les que ja no hi son pero van deixar la seva impremta a la nostra historia, i també a aquelles amb les que convivim cada dia. A les que ens cuiden. A les que cuidem (o no). A les que ens ensenyen y ens acompanyen. A les que ens conforten i desconforten. A les que estimem molt i a les que no tant. A les que treballen a casa i les que ho fan també fora de casa. A les que ens fan sentir, riure, plorar. A aquelles amb les que juguem i aquelles en les que compartim.
Volem dedicar aquest 8 de març a totes i cada una de les dones del nostre món
Al projecte participen diferents centre de secundària de castelló.
Começarem amb una expossició el dia 8 de març a la plaça del mercat, acompanyada d’una xocolatada popular i altres activitats complementàries.
Despés serà traslladada al casal Jaume I de castelló (fins al 16/17 de març) i posteriorment es pot expossar en uns altres llocs i, obviament, als pròpis centres educatius que han col·laborat.
Us esperem pues el dia 8 de març a la plaça del mercat (19h)
Subscriure's a:
Missatges (Atom)




